د هند ټاکنې: هر هغه څه چې بايد په پوه شئ
د هند ټاکنې: هر هغه څه چې بايد په پوه شئ
د مشر او رهبر انتخاب او ملاتړ
د مشر او رهبر انتخاب او ملاتړ
بهترين چانس؛ د خبرو سيالي او مقابله
بهترين چانس؛ د خبرو سيالي او مقابله
د پښتو د تاريخ پرېکړنده مبارزه ولې نن ده؟
د پښتو د تاريخ پرېکړنده مبارزه ولې نن ده؟
ولي غير پښتو لغتونه کاروې؟
ولي غير پښتو لغتونه کاروې؟
پښتانهٔ اريايان که بني اسرائيل دي؟
پښتانهٔ اريايان که بني اسرائيل دي؟
ايا «ے» په رشتيا د اردو «ے» ده؟
ايا «ے» په رشتيا د اردو «ے» ده؟
د پښتو ياګانې رحمت که زحمت؟
د پښتو ياګانې رحمت که زحمت؟
بلوڅي د ډيجيټلايزېشن پر لور
بلوڅي د ډيجيټلايزېشن پر لور
د زمري لور او ستنه ـ لنډ نکل
د زمري لور او ستنه ـ لنډ نکل
هله د چا د زړه درب شي...
هله د چا د زړه درب شي...
پښتانهٔ او د ظاهري ښايست ايډيالونه
پښتانهٔ او د ظاهري ښايست ايډيالونه
تر ټولو ترخه تجربه...
تر ټولو ترخه تجربه...
د پوهنتون د امتحان پر وخت ...
د پوهنتون د امتحان پر وخت ...
شعور، پوهه او تمدن يو ملت ته ...
شعور، پوهه او تمدن يو ملت ته ...
تنخواوې ورکول کيږي، ملازمين غايب دي...
تنخواوې ورکول کيږي، ملازمين غايب دي...
د خوشحال بابا ارزښتونه او افغان دولت ـ شل هنرونه، شل خصلتونه
د خوشحال بابا ارزښتونه او افغان دولت ـ شل هنرونه، شل خصلتونه
زاړهٔ عاشقان ـ لنډ نکل
زاړهٔ عاشقان ـ لنډ نکل
خامخا بيا راشئ، اوکې؟ لنډ نکل
خامخا بيا راشئ، اوکې؟ لنډ نکل
مېرمنې، لنډۍ او داستانونه...
مېرمنې، لنډۍ او داستانونه...
د افغانيت رنګ
د افغانيت رنګ
په پېښورۍ املا زما ړومبے پوسټ همدغه دے
په پېښورۍ املا زما ړومبے پوسټ همدغه دے
قاموس کې د لغتونو د غوراوي او حذف اصول کوم دي؟
قاموس کې د لغتونو د غوراوي او حذف اصول کوم دي؟
«د بې ځايه، تکراري، لهجوي او سمتي وييونو مخه نيول»
«د بې ځايه، تکراري، لهجوي او سمتي وييونو مخه نيول»
د ښايستې نجلۍ په تلاښ کې
د ښايستې نجلۍ په تلاښ کې
پښتو ليکدود ـ ستونزه په ماشومانو کې نه په سپينږرو کې ده!
پښتو ليکدود ـ ستونزه په ماشومانو کې نه په سپينږرو کې ده!
تاسو دوه چې څه سره کوئ...
تاسو دوه چې څه سره کوئ...
عجب خلک دي! بيخي عجب!
عجب خلک دي! بيخي عجب!
ماشومانو ته څنګه خپله مورنۍ ژبه ور زده کړو؟
ماشومانو ته څنګه خپله مورنۍ ژبه ور زده کړو؟
نر څوک او دله څوک دی؟
نر څوک او دله څوک دی؟
previous arrow
next arrow
د هند ټاکنې: هر هغه څه چې بايد په پوه شئ
د مشر او رهبر انتخاب او ملاتړ
بهترين چانس؛ د خبرو سيالي او مقابله
د پښتو د تاريخ پرېکړنده مبارزه ولې نن ده؟
ولي غير پښتو لغتونه کاروې؟
پښتانهٔ اريايان که بني اسرائيل دي؟
ايا «ے» په رشتيا د اردو «ے» ده؟
د پښتو ياګانې رحمت که زحمت؟
بلوڅي د ډيجيټلايزېشن پر لور
د زمري لور او ستنه ـ لنډ نکل
هله د چا د زړه درب شي...
پښتانهٔ او د ظاهري ښايست ايډيالونه
تر ټولو ترخه تجربه...
د پوهنتون د امتحان پر وخت ...
شعور، پوهه او تمدن يو ملت ته ...
تنخواوې ورکول کيږي، ملازمين غايب دي...
د خوشحال بابا ارزښتونه او افغان دولت ـ شل هنرونه، شل خصلتونه
زاړهٔ عاشقان ـ لنډ نکل
خامخا بيا راشئ، اوکې؟  لنډ نکل
مېرمنې، لنډۍ او داستانونه...
د افغانيت رنګ
په پېښورۍ املا زما ړومبے پوسټ همدغه دے
قاموس کې د لغتونو د غوراوي او حذف اصول کوم دي؟
«د بې ځايه، تکراري، لهجوي او سمتي وييونو مخه نيول»
د ښايستې نجلۍ په تلاښ کې
پښتو ليکدود ـ ستونزه په ماشومانو کې نه په سپينږرو کې ده!
تاسو دوه چې څه سره کوئ...
عجب خلک دي! بيخي عجب!
ماشومانو ته څنګه خپله مورنۍ ژبه ور زده کړو؟
نر څوک او دله څوک دی؟
previous arrow
next arrow
Shadow
source of image: https://dailym.ai/2BNQlZx
source of image: https://dailym.ai/2BNQlZx

 د يوې مور دوه زامن يو د بل د وينو تږي دي. هر يو يې ځان د سمي لاري لاروی او خپل هغه بل ورور ګمراه بولي. کرکه دومره زياته ده، چي تر څو چي يې يا ورور نه وي وژلی او يا يې په ورور ځان نه وي وژلی، خپل ژوند ورته بې مقصده او خپله «سمه مفکوره» ورته ناکامه معلوميږي. دا د خپلي مفکورې په هکله د هغه فکر نتيجه ده، چي ګواکي بايد خامخا د مخالف په وينو خړوبه سي، حتی که هغه د خپل ورور وینه هم وي.

خو د ورونو څخه يو هم دې ته فکر نه کوي، چي که زه خپل ورور مړ کړم، نو زما د ورور يتيمان خو به هيڅکله هم زما د «سمي لاري» لارويان نه سي، بلکه که د خپل «سم دريځ» او «سمې مفکورې» يو مخالف وژنم، نو څو نور يې مخالفان کيږي.

که مخالفت او دښمني اوس د دوو ورونو تر منځ ده، نو به د يو ورور د وژل کېدو وروسته دغه دُښمني د يوه نيکه د څو لمسيانو تر منځ وي. که دغې ستونزي ته د رياضي د سېټ په نظر وګورو، نو د دې پر ځای چي د يو يا بل ورور «سمه مفکوره» د خپل «سموالي» له کبله د ټولو له خوا ومنل سي، مخاليفين به يې د هرې وژني او قتل وروسته څو چنده زیاتيږي او شمېر به يې آخر نه لري.

د دوو ورونو په دغه لانجه کي د درېيم کس د مخفي «سمي مفکورې» بقا او برياليتوب دی. د درېيم کس «سمه مفکوره» ښايي يو يا بل ورور ته خپله مفکوره معلومه سي، خو دغه درېيمه «سمه مفکوره» هيڅکله هم د دوو ورونو د مفکورو سره يوشانته والی او مشترک هدف نه لري، بلکه کاملا مخفي وي او صرف ظاهرا د يو يا بل ورور د مفکورې سره مشترک ټکي لري.

په اصل کي دغه د درېيم کس مخفي «سمه مفکوره» د دوو ورونو د جنګ څخه ګته اخلي او بريالۍ کيږي. دا هغه مفکوره وي چي د دريم کس له پاره د دوو ورونو په قتل و قتال خړوبيږي او هر څومره چي پکښي ويني توييږي، پر لومړيو دوو «سمو مفکورو» يې برلاسيتوب زياتيږي.

نتيجه: په دنیا کي انسان ته هيڅ داسي «سمه مفکوره» نسته چي د خپل بل انسان ورور په وژلو دي يې دايمي برياليتوب ته ورسولای سي. هغه مفکوره چي په ورور وژنه ارزي، نسته.

احمدولي اڅکزی، د ۲۰۱۶ کال د جون ۷مه نېټه، بون 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
د کاپي کولو په صورت کي د دغه ليکنې اصلي لينک او د ليکوال نوم يادول ضروري دي.
Legal Note حقوقي يادونه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
د دغه وېبلاګ لاندنۍ نوري ليکنې هم ولولئ:
نکاح د ع و غ ـ منظوم نکل
وړه زڼه ـ منظوم نکل
پاچا، وزير، غلام او ړوند سړی ـ منظوم نکل
د خاموشۍ قيمت (له آلماني څخه ژباړه)